Windows 10 fekete képernyő probléma és megoldása
Windows 10 fekete képernyő előfordulhat, hogy hiba történik, és az eszközön fekete vagy üres képernyő jelenik meg.
A fekete vagy üres képernyő megjelenését okozó leggyakoribb esetek a következők lehetnek: csatlakozási probléma a kijelzővel, videokártya frissítési problémái, vagy a legújabb frissítésekkel vagy telepítésekkel kapcsolatos problémák.
Windows 10 eszköz teljes élettartama alatt számos problémával szembesül, de egyikük sem lehet olyan idegesítő, mint a fekete képernyő, mert nem kap hibakódot vagy üzenetet, amely tippet ad a hibaelhárítás elindításához.
A Windows 10 rendszeren a fekete képernyő több okból is előfordulhat. Ennek oka lehet a grafikus illesztőprogram frissítése vagy a képernyő és a video adapter közötti fizikai kapcsolat. Ez a viselkedés azt is megtapasztalhatja, amikor frissít egy új szolgáltatásfrissítésre, vagy új kumulatív frissítést alkalmaz. Vagy történhet csak a kékből.
Bármi is legyen az ok, számos módon meghatározhatja az okot és megoldhatja ezt a problémát, függetlenül attól, hogy hozzáfér-e az asztalhoz.
Ha eszközén fekete képernyő jelenik meg, mielőtt még a fiókjába be is jelentkezhet, akkor ez problémát okozhat a képernyő és a számítógép között.
Ebben a helyzetben ellenőrizze újra a csatlakozást, és ellenőrizze, hogy a jelkábel mindkét vége megfelelően csatlakozik-e, a monitor tápfeszültséget kap, és a megfelelő kimenetet használja-e. (További részleteket a gyártói támogatási webhelyen talál.)
Ha több videó kimenete van, akkor próbálja meg átkapcsolni a kapcsolatot egy másik portra, mozgassa az egeret körül, vagy nyomja meg a billentyűzet bármelyik gombját a képernyő felébresztéséhez. Sokszor egy illesztőprogram-frissítés tartalmazhat olyan változtatásokat, amelyek ismeretlen okokból rossz videó-jelre továbbíthatják a videó jelet (DisplayPort, HDMI, DVI, Thunderbolt, VGA).
Abban az esetben, ha különálló és integrált grafikus kártyát tartalmazó rendszerrel dolgozik, átválthat a beágyazott video processzorra annak ellenőrzésére, hogy a diszkrét kártya problémája van-e.
Külső monitor használatakor megnyithatja a fedélzeti monitor beállításait, és ügyeljen arra, hogy növelje a fényerőt, mivel ez a fekete képernyő oka lehet. A beállítási menüben is érdemes ellenőrizni, hogy a monitor a megfelelő bemenetet használja-e. (Ha nem tudja, hogyan lehet elérni a monitor beállításait, akkor a részletekért keresse fel a gyártó támogatási webhelyét.)
Egy másik megpróbálható hibaelhárítási lépés magában foglalja a monitor csatlakoztatását egy másik számítógéphez, hogy kiderüljön, van-e törött képernyő vagy videokártya.
Sok esetben előfordulhat, hogy fekete képernyő jelenik meg annak eredményeként, hogy a Windows 10 elveszíti kapcsolatot a képernyővel. Használhatja a Windows billentyű + Ctrl + Shift + B billentyűparancsot, amely újraindítja a videó illesztőprogramot, és frissíti a kapcsolatot a monitorral.
A művelet végrehajtásakor egy csipogást és egy tevékenységet fog hallani a képernyőn, jelezve, hogy a Windows 10 reagál a parancsra. Majd újból felépíti a kapcsolatot a kijelzővel.
Alternatív megoldásként, ha feltételezzük, hogy a Windows 10 reagál, használhatja a Windows billentyű + P billentyűparancsot a “Projekt” menü megjelenítéséhez, majd nyomja meg a P gombot, és nyomja meg az Enter billentyűt a különböző megjelenítési módok közötti váltáshoz, hogy megnézze, a fekete képernyő eltűnik. Ismételje meg a lépéseket négyszer, hogy a kerékpározás lehetővé tegye az összes lehetséges beállítást.
Az eszközhöz csatlakoztatott perifériák oka lehet egy fekete képernyőnek vagy a fekete képernyőnek a forgó pontokkal az indítás során.
Ha valami hasonlót tapasztal, húzza ki az összes perifériát (például nyomtatókat, fényképezőgépeket, cserélhető meghajtókat, Bluetooth-ot és más USB-eszközöket) a számítógépről.
Indítsa újra a számítógépet, és ha minden normálisan működik, akkor problémája van valamelyik perifériával. Megtudhatja, melyik okozza a problémát, ha egyszerre csatlakoztat egy perifériát, amíg meg nem botlik a konfliktus okozójába.
Miután megismerte a problémát okozó eszközt, húzza ki azt, indítsa újra a számítógépet. Ezután keressen online, hogy kijavítottak-e javítást, vagy további segítségért forduljon az eszköz gyártójához.
+3620-265-75-30